Montag, 5. November 2012

Mézes dió szappan


Még nyár elején szedtem a diófánkról levelet, amelyet teának szántam, meg hajöblítőnek, akkor még nem sejtettem, hogy a szappanöntés ennyire a hatalmába kerít. Így viszont egy részét beáldoztam ennek a szappannak. A diólevélnek keserű nyálkahártya-összehúzó, tonizáló hatása van, cserzőanyagokban nagyon gazdag. Összehúzó, cserző hatását a levél tannintartalma, baktériumölő, gombaölő, rovarölő és rovarriasztó hatását pedig az ellagénsav okozza. Hatásos bőrbetegségek, pattanások, ekcéma, bizonyos gyulladások és gombásodás ellen, fertőtleníti a bőrt és hámosítja, használható a hajhullás megelőzéseként fejre dörzsölve és borogatva. A szappanba extra mandulaolajat tettem, amelynek köztudottan ápoló hatása van a bőrre.
A mandulaolaj legnagyobb részét két olyan zsírsav (linolsav és olajsav) alkotja, melynek fontos szerepe van a bőr védelmében és a bőr szárazságában. Az omega-9 zsírsav egyszeresen telítetlen, nem esszenciális zsírsav, tehát szervezetünk bizonyos mennyiségben képes maga is előállítani. A, B1, B2 és B6 vitaminban gazdag, de kis mennyiségben E vitamint is tartalmaz. Puhítja a bőrt, visszaadja rugalmasságát, táplálja felületét és lassítja öregedését. ekcémás bőr kezelésére is nagy hatékonysággal használható, enyhíti a viszketést, a bőr ingerlékenységét és a gyulladásokat. Önmagában is használható valamennyi bőrtípus kezelésére.

Összetevők: szappanosított (10%) kókusz, pálma, repce, olíva, mandula olaj, kakaó vaj, sztearinsav, diófalevél vizes kivonata, porított diófalevél, diófalevél olajos főzete, fahéj, szegfűszeg, kardamom  




Keine Kommentare: