Sonntag, 25. November 2012

Citromfű szappan citrommal

 

Leszedtem a fagyok beállta előtt a gyógy- és fűszernövényeimet. Így a citromfű (melissa officinalis) bokrocskámat is megkopasztottam egy kicsit és így jött az ötlet ehhez a szappanhoz. Nagyon szeretem a citromfüvet, népies nevén méhfüvet, rendszeresen iszom a belőle készült teát. Nyugtat, fertőtlenít, vírusölő hatása van. A friss citromfű egyik feléből erős teát főztem, evvel készítettem a lúgot, a másik része pedig ledarálva belekerült a szappanba.(a sötét zöld rész) Belekerült még 3 citrom leve. Az illatot melissa, indiai citromfű, geranium, lemongrass, citromolaj és petitgrain keverékéből kevertem ki és adtam hozzá. Nehezen száradt ki a szappan, de már kipróbáltam, jól habzik és isteni az illata.

Összetevők: szappanosított (5%) kókusz, pálma, repce, olíva, ricinus olaj, sztearinsav. Illóolaj: indiai citromfű, lemongrass, citrom, geranium, petitgrain


Keine Kommentare: